6.12
3.3 Kuvien asettelu ruudulle
Kuvien asettelua ruudulle tarvitaan, kun tehdään animaatioita tai pelejä käyttämällä 2htdp/universe-kirjastoa.
procedure
(empty-scene leveys korkeus) → kuva
leveys : positiivinen-reaaliluku korkeus : positiivinen-reaaliluku (empty-scene leveys korkeus väri) → kuva leveys : positiivinen-reaaliluku korkeus : positiivinen-reaaliluku väri : image-color?
Luo valkoisen mustareunaisen ruudun, jonka leveys ja korkeus annetaan.
Kolmantena argumenttina voidaan antaa ruudun väri.
Examples:
> (empty-scene 160 90) > (empty-scene 160 90 "black")
procedure
(place-image k1 x y k2) → kuva
k1 : kuva x : reaaliluku y : reaaliluku k2 : kuva
Sijoittaa kuvan k1 pisteeseen (x,y) kuvan k2 päälle.
Koordinaatit ilmoitetaan suhteessa kuvan k2 vasempaan yläkulmaan. place-image palauttaa aina
saman kokoisen kuvan kuin kuva k2 eli sen ulkopuolelle jäävät kuvan k1 osat leikkautuvat pois.
Examples:
> (place-image (circle 20 "solid" "red") 0 0 (empty-scene 150 100))
> (place-image (circle 20 "solid" "red") 0 50 (empty-scene 150 100))
> (place-image (circle 20 "solid" "red") 75 50 (empty-scene 150 100))